Girit Yemeklerinden Örnekler (1)

Posted by agzı bozuk düşmanı Etiketler:


Sizlere küçük bir dizi halinde, Girit mutfağından örnekler sunmak istiyorum.
Bu mutfağın en büyük özelliği; genel olarak sebze ve Zeytinyağı ağırlıklı
olmasıdır, kısaca sağlık için gereken Güzellikler.. Şimdiden Afiyet olsun.


Yumurtalı Arap Saçı Kavurması :


Yumurtalı Arapsaçı Kavurması gerekli malzemeler :
  • 1/2 kg arapsaçı
  • 1 büyük soğan
  • 2 yumurta
  • Yumurtalı Arapsaçı Kavurması Yapılışı:
  • Arapsaçının taze filizleri ve dalları ayıklanır, yıkanır. Tuzlu suda veya buharda haşlanır.
Yumurtalı Arapsaçı Kavurması Yapılışı:
1- Süzülen arapsaçları doğranır.
2- Tavada zeytinyağında ince doğranmış soğan kavrulur.
3- Arapsaçı eklenir, yağda soğanla beraber çevrilir.
4- Kavrulan otun ortası açılır, yumurtalar kırılır. Hafifçe karıştırılarak yumurtaların pişmesi sağlanır. 
Arapsaçı otu hakkinda: REZENE olarak da bilinir.Ozellikle Ege bolgesinde bulunur. Anasona benzer birkokusu vardır ve Girit mutfağında çok önemli bir yere sahiptir.
Rezene için daha fazla bilgi   :   http://tr.wikipedia.org/wiki/Rezene

5 yorum:

  1. Begonvilli Ev

    Bu tarifleri vermenize çok sevindim. Girit mutfağı doğal olarak yetişen birbirinden değerli otların fazlası ile kullanıldığı ve zeytinyağı ile hazırlandığı için çok sevdiğim bir mutfaktır. Bu tarifinizdeki Arapsaçı da denilen rezeneye zaten bayılırım. Böreklerde kullanmıştım daha önce. Yarın bizim semt pazarımız, umarım bulabilirim de tarifi uygularım. Bizlerle paylaştığınız için çok teşekkürler.

  1. agzı bozuk düşmanı

    Tariflere sevindiğinize memnun oldum.Elimden geldiğince bu diziyi devam ettireceğim çünkü Girit yemekleri, sizin de işaret ettiğiniz gibi son derece sağlıklıdır.
    Asıl teşekkür benden...

  1. sarkaç

    Bu habere çok sevindim. Arapsaçı da en sevdiğim ottur ve yumurtalı kavurmasına bayılırım.
    Sizin tatlı tarifiniz de aklımda. Kızartma yapabileceğim bir gün deneyeceğim, ölçüleri yaklaşık olacak ama umarım güzel bir ayar tutturabilirim.

  1. Defne Soysal

    Bunun rezene olduğunu bilmiyordum.Rezeneyi aktarlarda hep buğday tanesi gibi gördüğüm için belki.Ama çocukluğumdan hatırlıyorum bu otu.Ben kokusunu hep dere otuna benzetirdim ama daha keskindi.Ben de eşeknanesi der gibi eşekdereotu derdim. Bir şey daha öğrendim sayende teşekkürler.

  1. agzı bozuk düşmanı

    Sn.Soysal;
    Rezene, akılda en kolay kalan bitkilerdendir çünkü anason kokar,fakat "Eşekdereotu" tanımı da çok güzel. :)
    Hep birlikte bilgi dağarcığımızı genişletiyoruz ve bundan güzel paylaşım olmaz bence...
    Kalın Sağlıcakla..

Yorum Gönder