Divan Edebiyatımızdan Örnekler...

Posted by agzı bozuk düşmanı Etiketler:

                             
 Haydi bugün sizlerle şiir deryasına uzanalım ama günümüzden biraz gerilere doğru gidelim.Gerçi böyle demek de ne denli doğru ya..Öyle güzel yazılmışlar ki,asırlardır kalıcı olmuşlar,halk ağzında atasözüne dönüşmüşler,ben de
sizlere sunmak istiyorum..

" Bir şu'lesi var ki şem'-i canın, Fanusuna sığmaz Asumanın.            
  Şeyh Galip 
 Can mumunun öyle bir ışığı var ki, göklerin fanusuna sığmaz.
                                     .......................................
"Doğru söylerim halk razı değil,
 Eğri söylerim hak razı değil."                                                       
 Anonim                                     ........................................

"Ben göz açmam habdan bidardır gönlümdeki
 Gerçi ben mestim veli hüşyardır gönlümdeki."
  Enderunlu Vasıf
  Gönlümde öyle bir aşk var ki, ben uyurken bile uyanık
  Ben gerçi mest olmuşum amma, gönlümdeki her an ayık.
                                               ..........................................


  

4 yorum:

  1. sarkaç

    Hecelerin dizilişindeki armoniden etkileniyorum, ah bir de anlayabilseydim.
    Güncelleştirmeleriniz için teşekkürler, anlayınca daha etkili oluyor.

  1. agzı bozuk düşmanı

    Evet,o uyum beni de kendisine çeken unsur,kimi kelimeleri anlamasak bile,sanki bir melodi akıyor.

  1. Defne Soysal

    Lisede bir edebiyat hocamız vardı.Failatün, bailatün, failün diye diye divan edebiyatından ürkütmüştü bizleri.Sanki her ses bir balyoz gibi inerdi kafamıza.Hala öyle hissediyorum:(((

  1. agzı bozuk düşmanı

    Sayın Soysal haklısınız; ama zaten orada bize gösterdikleri ders idi sadece,sevdirmek değildi ki.
    Aynı balyozu biz de yerdik,sanki IV.Murat kafamıza indiriyormuş gibi.. :)

Yorum Gönder