Felsefe Yazımı ve kişisel Gelişim Kitapları

Posted by agzı bozuk düşmanı


Aslında pek çok blogda, farklı konularda felsefi metinler görüyorum ve kimisi bana yararlı görünüyor, kimisi ise sadece yaşamış olana fayda vermiş gibi geliyor.
Birikimlerin dostlar ile paylaşılmasından yanayım elbette ama, şöyle bir de düşünüyorum da, genel olarak yaşananlar kişisel bazda oluyor hali ile.. Durum da böyle olunca ve herkesin koşulları da farklılıklar taşıdığına göre, ortak paydayı  bulmak bana zor gibi geliyor... Bilmem belki de yanılıyorumdur, ama şu an içimden geçen düşünceler bunlar...İnsan ruhu ve labiretleri hakkında o kadar çok kitap yazılmış ki, bunların hangisinin yararlı olacağı okuyana kalmış gibi gözüküyor.
Piyasa da kişisel gelişim kitaplarından geçilmiyor ve bunların yararlı olduklarını pek düşünemiyorum. Hemen hemen hepsi bir takım saptamalardan, önerilerden oluşuyor ve bana para kazanma amacını taşıdıklarını düşündürüyor,büyük ölçüde okuyana yarar kazandırmayı değil....
İnancım o ki; herkesin en iyi başvuru kaynağı kendi deneyimleri ve gerçek dostların da olabildiğince katkıları...
Deneyimlerimiz en kıymetli hazinelerimizin başlarında gelmeli bence, çünkü bizlerden sonra gelecekler var...

5 yorum:

  1. Defne Soysal

    İnsanın evrimi bir süreç sevgili A.b.d. blogcum.Bu evrimin olabilmesi için önce farkındalık ki buna kişisel bilinç diyorum ben, ve istemek gerekiyor.Bu ilk aşama. Sonrasında gerek kişisel deneyimler, gerekse etrafındaki hatta doğada ki deneyimler etkili oluyor. Kişisel gelişim kitapları her biri ayrı telden çalsa ve ben hiç hoşlanmasam da bu evrime katkıları muhakkak yatsınamaz. Felsefe insanın neden varolduğunu ve bu varlığını nasıl mutlu kılacağını hedefleyen bir yol çizer insana. Bu yolda bir dost bir yol arkadaşıdır felsefe.Çünkü düşünmeyi sağlar.Düşündükçe, insan değişik açılımlar yapar evrimleşme yolculuğunda. Ama şu da var ki hiç yatsınamaz, herkes kim ne tecrübe yaşarsa yaşasın o tecrübeleri kendi yaşamadan anlayamaz hayatı...

  1. agzı bozuk düşmanı

    Sn.Defne Hanım,
    Önce güzel yorum ve düşünceleriniz için teşekkür ederim.Sizinle fikir alışverişinde bulunmak çok yararlı gerçekten..
    Genel olarak size katılıyorum ama kişisel Gelişim kitaplarına gerçekten de çok sağlıklı bakamıyorum.
    Günümüzde New Age adı altında yayınlanan Spiritüel(ruhçuluk)kitapları da var, bunların hepsi de ruhlarla konuştuğunu söyleyen ve onlardan alınan nasihatları aktardığını belirten insanların düşüncelerini anlatıyor.Çoğunda da ortak nokta, barış ve insanın kendine dönmesi ama bunların uygulanması, günümüzde öyle zor ki...Felsefenin yol arkadaşı olduğu bir gerçek,haklısınız düşünmeyi sağlar.O sayede de böylesine zevkli görüş belirtme olanağı bulabiliyoruz zaten..
    Güzel günler dilerim.

  1. sarkaç

    Kişisel gelişim kitaplarını ya da tavuk suyuna çorba, secret gibi kitapları okuyamayanlardanım. Bazen kendimi aşırı gerçekçilikle ve iflah olmaz umutsuzlukla da suçlarım. Çünkü çevremdeki insanlar bu kitaplar sayesinde daha mutlu oldukları, evliliklerinin kurtulduğu vb. anlattıkça ben birşeyler mi kaçırıyorum diyorum. Ama bu kitapların bana hitap edemiyeceğini de okuduğum birkaç sayfadan sonra anlayıp, vazgeçiyorum okumaktan.

  1. Defne Soysal

    Bilimin kabul etmediği hiç bir bilgi yada kitap benim ilgi alanıma girmez.

  1. agzı bozuk düşmanı

    Sn.Sarkaç,
    Bu kitaplar sayesinde, evliliklerini kurtaran insanları bende çok merak ettim gerçekten de.
    Sn.Soysal,Aynı görüşteyiz sizinle,bilmenizi isterim.
    Ve bir kitap önerisi;
    Yazar : Carl Sagan
    Kitap : Karanlık Bir dünyada Mum Işığı.
    Kaynak:http://www.tubitak.gov.tr/sid/0/cid/1663/index.htm
    Akıldışılığın ve batıl inançların egemen olacağı yeni bir Karanlık Çağ’ın eşiğinde olup olmadığımız sorusu;Karanlık Bir Dünyada Bilimin Mum Işığı’nın çıkış noktası.

Yorum Gönder