Tagore'dan Şiirler... (1861-1941)

Posted by agzı bozuk düşmanı Etiketler:

Hindistan'ın en büyük şairlerinden Tagore'un yaşamını okuyordum bu sabah..
Şiirlerinden ikisini, sizlerle paylaşmak istedim.




BENİM GÖNLÜME GEL,TESTİNİ DOLDURACAKSAN.
Ben hep ayaktayım seni bekliyorum
Benim gölüme gel testini dolduracaksan
Göreceksin sularım ayaklarını öpecek
Aşkımı anlatacak, göreceksin
Bu gölgesi kumlara vuran yağmur bulutudur.
Siyah zülfün üstüne kaşın, gözün üstüne
Bu bir tutamlık yağmur bulutudur vuran
Ben hep ayaktayım seni gözlüyorum
Benim gölüme gel testini dolduracaksan
Tüm bayırı yaban çiçekleri sardı
Taze çime otur, yüzüne peçeni vurma
Sularım seni bekliyor bakıp düşe dalacaksan
Ben hep ayaktayım seni bekliyorum.

ÇOCUKLUĞUMA
sen, bir gün yine çıkacaksan karşıma
haber ver,ne olur.
en güzel elbiselerimi giyip-tertemiz-
seni bekleyeyim.
beni hatırla ve inandır
yaşamın güzel olduğuna
...........

4 yorum:

  1. öznur-ata

    çocukluğuma...harikaymış..paylaşım için teşekkürler

  1. agzı bozuk düşmanı

    Beğendiğinize çok sevindim,hayırlı bayramlar..

  1. sarkaç

    Rahmetli Ecevit'in Tagore uğruna sankristçe öğrenmeye çalıştığını duymuştum. Çevirisi bile etkilediğine göre kimbilir kendi dilinde ne kadar güzeldir.

  1. agzı bozuk düşmanı

    Doğru duymuşsunuz Sayın Sarkaç ve hatta Sn.Ecevit'in o çevirilerinden oluşan bir kitap da yayınlanmıştı zamanında...

Yorum Gönder